En riktigt bra fredag

Som dom flesta vet har jag sparat pengar och klagat så mycket på att jag inte har kunnat shoppa loss på länge. Men igår var det ändring på det och dagen spenderades i downtown manhattan.

På väg till Urban Outfitters  Urban Outfitters

Började dagen med att kolla på en film på youtube, det är min senaste upptäckt inom youtube världen. Vissa människor har tagit sig tid till att klippa en film för att sedan ladda upp hela filmen på youtube. Helt perfekt för mig "en fattig student" som inte känner för att köpa nya filmer jämt och ständigt, för nu är det bara att söka filmer på youtube att kolla på. Visst, det är ingen bra bild och ibland är ljudet inte så bra, men gratis är gott som man säger. Så dagen börjades med att kolla på "Raising Helen" med Kate Hudson, en riktigt mysig film tycker jag. Efter det var det bara till att göra sig i ordning för en heldag på stan.

Under dagen besöktes Forever 21, två olika Urban Outfitters butiker, American Appearel och Diesel. Det finns så mycket snygga höstkläder nu så jag blir helt galen. Men jag lyckades lägga band på mig själv och jag köptre bara baskläder som jag vet att jag verkligen behöver. Gårdagens inköp blev följande; en sjal (forever 21), en svart omlott tröja (forever 21), en lila mössa (Urban Outfitters), en lila t-shirt (American Appearel). Som sagt så såg jag mycket annat som var riktigt snyggt, men det kan jag kanske köpa när jag får lite mer pengar. Men nu har jag i varje fall lite nya kläder att vara glad över.

Idag vet jag inte riktigt vad som kommer hända. Hittlls har jag städat badrummet och köket (känner mig riktigt duktig). Men det blir väl lite läxläsning idag kan jag tänka mig. Lika bra att läsa lite varje dag istället för att panikplugga på måndag. Men vem vet, det kanske händer något kul idag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0