F*cking Keanu Reeves

Min religionslärare är inte klok någonstans och det är en bra egenskap. Som ni vet så tycker jag att han är en riktigt underbar lärare för han håller lektionen vid liv till sista sekunden. Något som jag inte vet om jag har berättat innan är att han absolut bara hatar Keanu Reeves. Jag kan ju hålla med honom och säga att han är väl inte den bästa skådisen Hollywood har att erbjuda, mest för att han har lika mycket utstrålning som en tallrik med flingor ungefär. Men Professor Weidenbaum tar sitt ogillande för Keanu Reeves ett steg längre och han fullkomligt hatar honom. I tidigare lektioner har han sagt följande citat "he can't even drink milk and make it look realistic!" och "the fact that keanu Reeves is famous and I'm not is unforgivable". Så igår kom ännu ett citat som jag tyckte var riktigt roligt, men jag måste förklara hur ämnet Keanu Reeves kom upp, igen. 

Under gårdagens lektion började vi prata om Buddism och Weidenbaum började berätta om prinsen som senare blir buddah (den upplyste, eller vad han nu kallas på svenska). När han var klar så frågade en elev om det inte fanns en film om den prinsen för det verkade väldigt bekant. Weidenbaum nämnde då först en film som jag inte kommer ihåg namnet på och sedan en bok som han tyckte var bra. Efter ett tag så sa han han följande "there is also a movie called little buddah, and guess who is in that movie playing the prince" classen sa då "who?" då tar knycklar Weidenbaum till vattenflaskan han håller i handen, slänger den på golvet och skriker "FUCKING KEANU REEVES!!". Här börjar ju såklart hela klassen (gap)skratta, för det hela såg så fruktansvärt roligt ut. När Weidenbaum hade lugnat ner sig så tar han upp sin vatten flaska och ställer den på bordet, snyggar till håret lite och säger "I'm sorry, I'm a litte emotional today, I think I might suffer from my first pms attack". Jag har sagt det förr och jag säger det igen jag gillar verkligen min religionslärare. Tänk, jag kommer faktiskt lära mig något om religion den här terminen och kanske ännu fler anledningar till att inte gilla Keanu Reeves.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0