"If it's free it's for me"

Äntligen. I morses fick jag äntligen tummen ur och gick till chase för att fixa ett bankkonto. Jag hade ett bankkonto förut när jag bodde ute i White Plains men av någon anledning stängdes det av (kan bero på att jag aldrig använde det och att det var $0 från dag ett och framåt). Men idag så gick jag till banken där en mycket trevlig och hjälpsam människa som hetet Matthew hjälpte mig att starta ett nytt konto, plus att jag satte in $400.00. Titeln för dagens blogginlägg är ett citat från Matthew själv, det är ett uttryck som han lärde mig när jag fick 7 gratischeckar. "If it's free it's for me" det kommer bli min nya slogan.

Efter en bra start på dagen så var jag riktigt taggad till att fixa till vissa problem som en i Berkeley's personal så snällt ordnade åt mig. Problemet är att jag tydligen fortfarande är regestrerad ute i White Plains och jag får tydligen inte regestrera mig för kurser inne i stan om jag inte gör en total transfer. Det skulle jag ju självklart ha gjort med en gång om inte denna människan sagt åt mig att det inte behövdes för att det skulle gå automatiskt till detta kommande kvartal. Men, när jag förra veckan skulle regestrera mig för kurser fick jag ett stort, fett "NEJ" för det som människan sagt till mig att jag skulle göra inte fungerade. Så tack vare henne har jag nu en transfer att ta hand om med personalen ute i White Plains och det är inte det lättaste fick jag reda på idag. Människorna där ute är helt omöjliga att få tag på (!). Jag spenderade hela mig dag med att sitta i telefonen för att få reda på att dom enda människorna som kan hjälpa mig är på semester. Får jag inte tag på dessa personer kan jag inte göra mitt schema. Därav har jag varit aningen frustrerad idag. Efter flera timmar i telefonen, ett antal utbrott gav jag upp. Istället gick jag till Barnes and Nobles där jag kollade igenom några tidningar medans jag drack en Latte. Jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig för mycket, det är inte värt det och jag känner mig själv; blir jag alldeles för stressad i början av veckan så kommer det sitta i resten av veckan med. För att bota min frustration så tog jag mig som sagt till barnes and nobles och därefter gick jag runt i lite affärer.

Det finns så mycket som jag vill ha(!). Idag var jag inne i två skoaffärer, Aldo och Steve Madden. Inne på aldo hittade jag ett par riktigt snygga boots som jag vill ha, och inne på Steve Madden hittade jag ett par högklackade skor med peep toe. Sjukt snygga båda två. Men men, jag får tänka på att det inte är höst här och att jag ändå inte kan använda sånna skor än. Men dom är ändå lika snygga.


  Dom finns här


BORRASDom finns här 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0