Man vet att man har vant sig vid New York när..

.. man utan tvekan armbågar sig fram för att komma först (inga undantag).
.. man ser två män dela på en joint utan att man reagerar. 
.. man slutat tänka på att man ser empire state building och crystler building varje dag på väg till skolan.

Detta är något som jag började tänka på vägen hem från skolan. Ibland känns det som att jag har bott här i evigheter och att vissa saker har blivit en del av vardagen. T. ex. att vänta på tunnelbanetåget vid 86 street, åka ca. 15 minuter, för att sedan ta sig igenom ett totalt kaos av människor i Grand Central Station. Jag var tvungen att stanna mig själv när jag var på väg till tåget idag för det slog mig att det känns normalt (!). Hur kan det kännas normalt för en helt vanlig stenstorpstjej att åka tunnelbana i manhattan? Något som är även mer skrämmande är att jag knappt reagerade när jag mötte två medelåldersmän som delade på en joint. Dom stank av marijuana båda två men det är en lukt tyvärr är ganska vanlig här. Galet eller hur?

Det har kommit till min kännedom att ett av mina musikklipp har blivit populärt hos två kompisar där hemma (haha). All Time Low har verkligen klättrat högt på min favoritlista och dom ska ha en konsert i nyc i oktober. Gissa vem som vill gå? Jag har en till låt som jag skrev om för ett tag sedan. Då skrev jag inget positivt, då skrev jag mer hur mycket jag skämdes över att jag gillade låten. Men, nu har låten verkligen fastnat och jag kan inte sluta lyssna på den. Jag har till och med fått stackars Pontus att lyssna på låten. Varning. Mycket hög risk för att du kommer sjunga på refrängen resten av dagen. Låten heter "Shake it" och är från Metro Station.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0