Ny vecka = nya äventyr

Denna veckan har vi supergulliga Caroline inneboende hos oss och hittills har det varit riktigt mysigt. Igår följde jag och Ebba med henne ner till Gramarcy för att kolla på ett rum där Caroline ville flytta in. Rummet var litet men mysigt och jag hoppas verkligen att hon kan få det rummet för det var väldigt fint. När vi var hemma igen vid halv elva tiden så började Ebba och Caroline ha en liten modevisning utav kläderna de hade i respektive garderober. Jag satt mest vid mina läxböcker och kollade avundsjukt på medans dom tog på sig outfit efter outfit. Varför kan inte jag ha så mycket roliga kläder? Men det är väl alltid så, att man gillar vad alla andra har mycket mer än vad man själv har. Gräset är ju faktiskt alltid grönare på andra sidan.

Idag vaknade jag upp i en svinkall lägenhet, ja det var ju våran lägenhet men AC:n hade varit på hela natten och det var antarktis varning i vardagsrummet. Jag gick runt i jeans, strupor, t-shirt och en hoddie men jag frös fortfarande. Visst jag fryser ganska lätt men hallå, kallt! När jag kom hem efter min oral communications klass och beklagade mig till Ebba så tyckte hon väl kanske att jag överdrev en smula. Kanske jag gör, men det var faktiskt lite kyligt, även om det inte var antarktis på riktigt.

Under min Oral Communication lektion så fick jag lyssna på en massa tal, jag är ju klar med mitt så nu behöver jag bara observera. Idag presenterades böckerna: the portrait of Dorian Gray; how to lose friends and alienate people, och filmerna; Unfaithful, Jerry Maguire. Alla gjorde bra presentationer förutom slemmisen Jonathan som berättade hela handlingen i unfaithful och visade den viktigaste scenen i hela filmen. Tabbe! jag som inte hade sett den filmen ser nu ingen mening med att se den när han till och med sabbade slutet för mig (!). Ännu ett bevis på att killen inte har alla hästar i stallet som man brukar säga.

Aja, snart blir det Accounting lektion och därefter får vi se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0