Six Flags två dagar senare

Min fredag var en perfekt dag som jag spenderade med att vara så galen och barnslig som jag bara kunde. Bussen lämnade Manhattan 8.30 på morgonen och tog oss ut till Jackson, New Jersey där Six Flags är placerat. Första synen av six flags är inget man glömmer på första taget (!). Man kunde se alla berg och dal banor när man gick mot entren och andrenalinet började direkt pumpa genom kroppen. Jag bara visste att det skulle bli en helt underbar dag.

Jag har alltid varit lite små mesig när det gäller berg och dal banor men i fredags var all rädsla som bortblåst. Jag hoppade i vagnarna utan att tveka och det resulterade i att jag åkte VÄRLDENS snabbaste och högsta berg och dal bana, Kingda Ka! Man blir iväg skjuten i 206 km/h upp på en "kulle" som är 139.5 meter hög! Det skulle jag aldrig ha vågat för några år sedan. Men egentligen, vad är det värsta som kan hända? Vill man leva sitt liv till det yttersta så var den berg och dal banan ett självklart val. För att ni ska få en känsla av hur den åkturen var så har jag laddat upp ett klipp från You Tube.


Häftigt eller hur? Jag var riktigt stolt över mig själv efter den åkturen och jag hade så mycket andrenalin i kroppen så jag hade antagligen kunnat springa ett maraton direkt efter. Men, vi åkte ju mer än Kingda Ka. Vi åkte även El Toro som är en riktigt stor berg och dal bana i trä. Jag kan ju säga som så här; den fick Balder att se ut som en baby (!). Det roligaste var nog ändå att den gick så fort, och det var något som ingen var med på. Denna vackra bild är ett bevis på det.
 Klockren bild för alla har olika uttryck!


Det hände så mycket under den här dagen och jag kan omöjligt komma på allt. Men jag lyckades spela in mina nyafunna vänner Joao och Joao direkt efter vi gick av Flume Log. Vi åkte alla sex i samma båt och det resulterade i att vi blev riktigt blöta. Men Joao (x2) blev blötast av alla.


Vill ni se fler bilder från min dag på Six Flags så kan ni gå in på min bilddagbok. greenangeleye.bilddagboken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0