Halleluja

Idag har jag varit riktigt stark och nekat mina impulser till att köpa Starbuckskaffe. FYRA GÅNGER! På vägen till och från min morgonklass; På vägen till och från min andra klass. Jag lyckades även ignorera min instinkt till att köpa kinamat idag och sitter nu och äter någon mix av pasta, sallad och tonfisk. Låter det knäppt? Kanske, men det är faktiskt gott.

Anledningen till att jag lyckats övertala mig själv till att inte köpa kaffe en enda gång är för att ett besök på Six Flags är inplanerat imorgon. För er som inte vet vad six flags är så kommer här en förklaring. Det är ett enormt nöjesfält med många stora åkattraktioner. Det ska bli riktigt roligt att få se hur morgondagen blir, för den största nöjesparken jag har varit på är Liseberg. Jag antar att det kommer bli en drastisk skillnad.

Men det är ju fortfarande Torsdag idag och inte dags att åka till Six Flags än. Nu är det dags att slutföra min religionsläxa som var att läsa stycken ur "the book of Job" från det gamla testamentet. Nu har jag läst den två gånger och det var ett måste eftersom jag halft om halft sov när jag läste första gången. Men andra gången så bestämde jag mig för att ge allt ett ärligt försök. Så jag struntade i att jag läste ett stycke ur det gamla testamentet och försökte se det som vilken bok som helst, och gissa vad. Det gick mycket bättre (!). Nu har jag bara tre frågor kvar att göra sedan så är jag klar med denna läxan. Halleluja.

En annan bra nyhet. Jag nämnde för ett bra tag sedan att jag har haft en låt på hjärnan som jag verkligen har velat hitta. Problemet var att jag inte visste vad låten hette, vilket band som gjort låten, eller texten. Alltså så har det verkat omöjligt. Men imorses så hittade jag äntligen låten och ni anar inte hur glad jag blev. Så idag har jag gått och nynnat på låten med ett leende på läpparna. Låten heter "Slow Down" med "The Acedemy is".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0