Kaos i min hjärna

Jaha, så var första skoldagen för denna veckan avklarad. Igen. Så nu sitter jag hemma vid matbordet och lyssnar på polissirenerna utanför.  Jag har lärt mig att koppla bort det mesta oljudet som kommer utifrån, men när jag pratar i telefonen med någon hemmifrån så hör dom flesta direkt om det händer något utanför mig. Jag vaknade inte ens när en lyftkran kollapsade precis bakom vårat hus (!), det borde säga en hel del. Det är ju tur att jag kan koppla bort buller för nu har jag grymt mycket läxor att göra, som vanligt.

Det som kommer bli mest ansträngande är nog mitt finalspeech i Oral Communications. Talet ska vara 12-15 minuter och man ska självklart använda Power Point. Professor Karakas, som har haft denna kursen i ett tag nu har kommit fram till vilka ämnen som är mest populära att prata om, och har därför förbjudit oss att prata om dom. Så våra tal ska vara "persuasive" eller övertygande som det heter på ren svenska, och det får inte handla om följande ämnen: Death Penalty, Abortion, Religious Topics, Political Topics, Cloning, Legalization of marijuana (duh), Same-sex marriage, Global Warming.

Det kapade av ganska många ämnen som skulle vara roligt att prata om, men efter att ha kollat i några tidningar kom jag ändå på något att prata om. Mitt tal kommer handla om varför man ska dra ner på sitt läskdrickande. Jag började med all research igår och satt helt skräckslagen efter ett tag. Dom flesta artiklar drog upp ämnet caffein väldigt mycket, och om hur det kan skada en. Hallå (!) jag är ju kaffedrickaren nummer ett, vad är det för hemskheter jag har missat nu? Efter lite mer research kom jag fram till att jag ska dra ner på min kaffekonsumtion. Kraftigt. Jag fick reda på att mitt kaffedrickande kan skapa magproblem, skakningar, och extra hjärtslag. Precis då började jag få ont i magen och jag trodde ju naturligtvis att det kom ifrån kaffet. Men så blir det väl för dom flesta. När man ser en dokumentärfilm om myror så känner man hur det krälar över hela kroppen. När någon kommenterar ditt myggbett som man precis har glömt bort så börjar det klia. När man får reda på att kaffe kan ge dig magproblem så får man ont i magen. Simple as that.

Efter denna skrämmande upptäckt spenderade jag lite tid med att kolla vad för slags band som besöker New York inom snar framtid. Kom fram till att det är ganska många som kommer hit nu. Inom några månader kommer följande hit; Coldplay, Weezer, Gavin Degraw, All Time Low, Jason Mraz, Metro Station, NOFX, Panic at the disco & Dashboard Confessional, Paramore, m fl. Dom flesta biljetterna är ganska dyra men jag ska åtminstånde gå på en konsert! Jag måste. Gavin Degraw, Weezer och All Time Low ligger högt på listan. Självklart vill jag se dom andra med, fast deras biljettpriser är skyhöga.

Gavin Degraw är en artist som jag har lyssnat på väldigt mycket på det senaste. Han är enligt mig en riktigt bra musiker, och han är verkligen en av mina favoriter just nu. Här är en av dom bästa låtarna (enligt mig) Belief. Hoppas ni står ut med lite One Three Hill drama, jag kunde inte hitta denna versionen utan den serien ihopkopplad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0