Brunch och julklappsshopping

Tänk att det är lucia idag. Eller när ni där hemma läser detta så är det ju inte Lucia längre, men här är det några timmar kvar. Det är ju idag som man ska äta lussebullar och pepparkakor, och dricka julmust eller glögg. Men eftersom jag inte är i Sverige just nu så får man göra några justeringar.

Jag, Ebba, och Gustav hade bestämt oss för att ta en mysig brunch tillsammans för att sedan gå runt i lite affärer. Efter att ha vimsat runt ett tag i jakt på en diner så hittade vi tillslut en på 48th street. Efter att ha ätit våran mat, och muttrat över att stället bara tog emot cash, så gick vi vidare mot fifth ave. Där var det totalt kaos. Det var folk överallt och självklart gick alla precis där vi skulle ta oss fram. Det är ju tur att man har lärt sig att ta sig fram som en äkta New Yorkare och att man har vässat armbågarna. Efter många om och men som tog vi oss fram till H&M där jag äntligen köpte min vinterjacka som jag visar sen.

Jag och Gustav är visar upp våra H&M fynd.


Nu är det dags att börja plugga igen. Tänk att det är finals week redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0