Jag vill ha en riktig julkalender

Jag blev riktigt förvånad när jag satte mig ner för att kolla in första avsnittet i årets julkalender. Vilken total smörja! Vad hände med dom bra julkalendrarna som gick när jag var mindre? Vart är pelle svanslös, Mysteriet på greveholm, eller sunes jul?

Jag och Ebba hade den här diskutionen tidigare idag för vi tycker minsan att det var bättre förr (ålderstecken?). Sen smög sig tanken fram, har man blivit för gammal för att förstå julkalendern? Svaret är: nej självklart inte, det är bara barnen idag som vill se på konstiga barnprogram. Under samtalets gång så höjdes nostalginivån och efter ett tag hade vi kollat igenom några avsnitt av "mysteriet på greveholm" och "sunes jul". Det var ju exakt lika bra och charmigt som man mindes det! Så det är dagens sanning. Det var bättre förr!

Den bästa julkalendern någonsin!!!

bild lånad från http://www.julfirande.se  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0