Stress stress, juliga stress

Jag tror att jag håller på att smälla av från all stress jag känner från olika håll. Mest kommer det från mig själv eftersom min förmåga till att planera verkar ha försvunnit helt och hållet. P.g.a. min totala lathet och oengagemang så måste jag idag skriva en 6 sidor lång research paper och plugga på ett final till imorn(!). Kommer jag klara det? Det märker vi imorn.

Utöver min skolstress så finns det en annan slags stress som ligger där och gror, julstress. Vem ska ha julklappar? Vad ska alla få för julklappar? Kommer hon bli nöjd med den här julklappen? Vad ska jag ha på mig på nyår? Ja frågorna är många och jag verkar inte få några vettiga svar från någon heller. Frågan är om jag kommer hinna varja ner tillräckligt mycket till jul för att kunna njuta av den. Jag börjar nästan tro att jag kommer springa runt på väggarna under julafton enbart för att jag är så uppe i varv, eller också så kommer jag sitta och hetsäta nötter och godis för att jag helt enkelt inte kan hejda mig. Det kommer bli en intressant jul det här. Jag vill ju helst ha en så bra jul som möjligt eftersom jag hade halsfluss förra julen. Det var ingen höjdare då jag inte kunde äta julmat eller dricka julmust för det gjorde för ont i halsen. Prata ville jag inte göra heller för jag kunde knappt få ihop en mening med min febriga hjärna. Så om man tänker positivt så kan julen i år knappast bli värre än förra julen.. eller?

Om något skulle kunna toppa min förra jul så är det väl det här. Flyget jag åker hem
med tar kål på tomten när han värmer upp inför julafton.


(kossan.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0