Affärer och Datanördar

Hmm, kanske en udda titel på mitt inlägg med det är ungefär vad min dag bestod av.

Idag mötte jag upp Andreas nere på Union Square som är min absoluta favoritplats på hela manhattan. Jag bara trivs i stämningen som råder där för människorna där är så avslappnade. Fick verkligen bevis på det när vi var på väg till Urban Outfitters för en gatuförsäljare sålde Marijuana bowls mitt bland allt folk. Vadå avlappnad syn på denna drog? Men nu när jag har bott här ett tag så är det knappt att jag reagerar på Maruijana längre för det finns verkligen överallt.

I alla fall, vi tog oss till Urban Outfitters som är en av dom bästa, och coolaste affärerna enligt min åsikt. Här inne finns allt från kläder, möbler, tavlor, böcker, sängkläder, och små pryttlar. Allt här inne är snyggt, till och med personalen är snygga, dom klär sig helt enligt min smak och är skönt udda. Väl här inne så blev ju jag helt crazy (som jag alltid blir i den här affären) plockade snabbt till mig en massa plagg och planade väg till provrummet. Jag provade shorts, t-shirts, och klänningar och tillslut så blev det en klänning och en t-shirt som kommer passa bra nu när det är så fruktansvärt varmt här.

Världens coolaste affär

Andreas började jobba klockan två och jag kände att jag behövde fly undan värmen ett tag så jag åkte hem till lägenheten. Väl hemma så hoppade jag in i en iskall dusch och  startade AC:n på snöfall. Efter jag kände att jag kunde funktionera som en människa igen startade jag datorn för att se om någon rolig människa ville prata med lilla mig. När klockan var fem så var jag tvungen att slita mig från datorn för att ge mig ner till skolan och gå till dagens enda lektion, Spreadsheets and databases. I denna kursen får man lära sig excel och access, excel kan jag redan ganska bra men access har jag ingen aning om hur det fungerar eller vad det är för något.

Dagens lektion gick ut på att vi elever skulle lära oss att öppna excel, veta vad en cell är, och hur man räknar med excel. Det var ju inte speciellt svårt för mig eftersom jag fick lära mig det för flera år sedan. Men det var några elever som verkligen hade problem genom hela lektionen och jag förstår verkligen inte hur dom lyckades med att missuppfatta. Våran professor förklarade klart och tydligt varje steg vi var tvugna att gå igenom, visade två gånger om hur vi skulle göra våra små övningar, och förklarade sedan en gång till hur allt fungerade. Fantastikt nog så var det flera stycken som fortfarande satt som frågetecken. Det är verkligen ett mysterium för mig, jag som trodde att dom flesta amerikanarna skulle vara tekniska nog till att klara av ett program som excel. Jag menar, var det inte dom som lyckades ta sig till månen först? Är inte det tekniskt så säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0