Det finns inga dumma frågor

"There are no stupid questions in my class. The only stupid questions are the ones that you do not ask." - Professor Glick

Jag måste bara börja med att förklara att min blogg har varit lite konstig det senaste. Inlägget "Affärer och datanördar" publiserade jag igår, men ändå så kom den inte upp förrens idag. Mycket underligt tycker jag. I alla fall, Idag så kom alla lärarna till lektionerna och dom var helt ok (en var allmänt udda men är säkert duktig ändå). Så här såg min dag ut lektion för lektion.

Första lektionen började klockan åtta och jag mötte faktiskt professorn i hissen på väg upp till klassrummet. Jag märkte på en gång att hon var en riktigt rolig person och förlät henne nästan genast för att hon missade första lektionen. När lektionen började så förklarade hon vad hela kursen kommer gå ut på, och varför den är en sån bra kurs. Det som var bra var att hon höll sin presentation levande hela tiden. Man blev aldrig uttråkad av att lyssna på henne och ibland så skrattade jag så att tårarna sprutade. I slutet av lektionen blev vi indelade i grupper om två som skulle intervjua varandra och sedan ställa oss inför hela klassen och presentera. Det gick faktiskt väldigt bra, den här klassen verkar vara en rolig klass (än så länge).

För den andra lektionen så var läraren sen (igen). När han äntligen kom fram så var jag nästan tvungen att bita mig själv i läppen för att inte få ett skrattanfall, han ser så rolig ut! Han är ganska kort, men sjukt stora läppar som han bet i konstant, glasögon som gör att hans ögon ser minismå ut, och tänder som spreta åt alla håll. Han stod tyst ett bra tag innan han bestämde sig för att skriva något på tavlan, och efter det så började han förklara att det inte alls var hans fel att han inte kom på förra lektionen, han hade ju fått fel information av skolan och hade undervisning i ett helt annat klassrum för fyra personer. (haha!) vilken tabbe!. Men nu hade han ju hittat rätt, och verkar ju vara trevlig men jag vet ju fortfarande inte hur han lär ut. Jag får helt enkelt vänta och se.

Sista lektionen var både tuff och rolig. Det var denna professorn som sa "There are no stupid questions in my class. The only stupid questions are the ones that you do not ask". Det tycker jag var väldigt bra sagt, och denna läraren verkar vara väldigt duktig på det han gör. Jag var ju inte på förra lektionen p.g.a. att jag var så arg på dom tidigare lärarna, det var ju en miss. När jag kom till lektionen idag så hade dom redan gått igenom ett kapitel och fått en läxa som skulle vara inlämnad idag! (ojoj) men det gör inte så mycket, jag hann snappa upp det mesta på lektionen och ska gå och köpa boken imorn.


Har min sista lektion ikväll, religion. Ska bli riktigt spännande att se vad det är för lärare.


P.S. Sven har kommit tillbaka nu. D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0