High and Dry

Ja, nu blev det igen att jag lägger upp två inlägg under en dag. Inte så mycket att göra åt när jag äntligen har hittat ett klipp som jag har velat lägga upp här på bloggen ett bra tag.

Dom flesta som känner mig vet att jag älskar bandet Yellowcard. Det är inte direkt någon hemlighet för någon skulle jag tro. Jag är även ett stort Radiohead fan, kanske inte är lika många som vet om det. Det dagen som jag hittade detta klippet var en riktigt bra dag. Det här är när Yellowcard gör en cover på en Radiohead låt som heter High and Dry (en av mina favorit låtar). Här bevisar Yellowcard ännu en gång att dom är musikaliska ut i fingerspetsarna och att ingen kan slå dom på att spela en låt accustiskt! Det är helt enkelt omöjligt. Jag tycker personligen att Yellowcard framför den här låten bättre än Radiohead själva, det är en av de största komplimnagerna ett band kan få, för Radiohead är ett band som många andra band ser upp till. I alla fall, nu ska jag sluta prata om hur bra dom här två banden är och låta er lyssna på detta mästerverk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0