Mamma Mia

Om någon har undrat varför jag inte har kunnat uppdatera min blogg så ofta som jag brukar göra så är det för att mitt internet inte har fungerat som jag kanske har önskat, och det har resulterat i att jag inte har kunnat uppdatera min blogg.

För att komma i kapp med det jag har gjort det senaste dagarna så kommer här en sammanfattning på vad jag har gjort.

Torsdag: Lyckades med det pinsamma, men även mänskliga, misstaget att försova mig till dagens första lektion. Jag var helt virrig resten av dagen och jag kunde inte riktigt fokusera på mina lektioner som jag brukar göra. Men, jag kom i tid till dom resterande lektionerna under den dagen. Blev om möjligt ännu mer imponerad av min religionslärare! Han är helt fenomenal för han kan svara på alla frågor man ställer honom och det känns som att hans kunskap om relion är bortom alla gränser. Det bästa är att han även är rolig och att han lär ut på ett intressant sätt. Jag har aldrig tyckt att Hinduism har varit intressant förut, men det är det nu och jag förstår faktiskt vad det går ut på!

När jag kom hem på kvällen efter min kvällskurs så gick jag, Ebba, Caroline, och hennes kille på bio. Jag och Ebba har velat se Mamma Mia sedan vi såg reklam för den allra första gången. Jag kan ju säga att den helt klart levde upp till förväntningarna och jag är så stolt över ABBA, fast jag är ännu stoltare över att dom är från Sverige! Den var helt klar värd att se tycker jag, men det är ingen film som jag ska köpa tror jag.



Fredag: Jag och Ebba satt framför datorn hela dagen och kollade på One Three Hill. Fast jag gav mig ut i en timma för att röra lite på mig. Under min promenad så fick jag en känsla av "Dêja Vu" som man säger (vet inte hur det stavas). Jag bestämde mig för att gå en ny runda, och när jag passerade korsningen vid Park Av. och 97 St. så fick jag känslan av att jag hade varit där förut. När jag några sekunder senare kollade upp och såg ett av husen så kom jag på att jag har varit där på fest tidigare, när jag fortfarande bodde i White Plains. Jag hade ingen aning om att det huset var så nära där jag bor nu. Tänk vad man kan upptäcka när man bestämmer sig för att bara strosa runt.

Under kvällen så blev det glass och Shrek 3. Sjukt rolig film!

Lördag: Idag vaknade jag ganska tidigt vilket är lite ovanligt. Det här har varit en yttert vanlig dag som jag har spenderat med att sortera tvätt och gjort läxor. Det är inte alltid så speciellt att bo på Manhattan som man kanske kan tro. Ibland får man helt enkelt komma ner på jorden och göra helt normala och tråkiga saker. Men, vem vet vad som kan hända senare idag. Dagen är ju inte slut än!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0