Nu är det liv i lägenheten igen!

Ja, nu äntligen kom min lilla Ebba hem till mig igen! Det var precis att jag överlevde att bo ensam i en vecka. Jag förstår verkligen inte vad som har hänt med mig, förut (när jag bodde hemma i Sverige) så var jag tvungen att vara för mig själv lite. Men nu, nu klarar jag inte av att vara själv för länge, jag får frispel av att sitta för mig själv och göra inget. Så det var tur att Ebba kom hem nu, för hade det dröjt några fler dagar hade hon väl hittat mig darrandes i ett hörn av vardagsrummet. Fast jag måste säga att hon skrämde livet ur mig när hon kom hem.

Ebba hade faktiskt sagt till mig att hon skulle anlända idag (läs söndag) men hon hade sagt fel dag till mig. Så hon anlände igår. Jag fick lite lätt hjärtflimmer när jag stod osminkad i köket endast iklädd shorts och BH. Jag trodde ju först att det var våran Superintendent Harry som öppnade våran dörr (fattar inte varför jag trodde det), sen trodde jag att det var en inbrottstjuv (fast dom använder ju inte nycklar kom jag på senare). Så inom den tid det tar att öppna en dörr så hann jag tänka ut alla möjliga hemska senarion, fast ni kan väl ana hur överlycklig jag blev när det var en Ebba som kom innanför dörren. Det första hon sa var "Jag har ju försökt ringa till dig!". Jag är ju så kass på att ha koll på min mobil så hon var nog inte förvånad över att jag inte hade svarat. Sen spenderade vi hela dagen med att berätta vad vi har gjort under våra lov (alla pinsama och smaskiga detaljer) och när Ebba började bli riktigt trött så började vi kolla på Allsång på skansen. Tänk va bra webb-tv är, om inte det skulle finnas så skulle vi inte ha någonting att kolla på (förutom varandra och en tavla som vi inte har hängt upp på väggen än).

Nog pratat om Ebbas hemkomst, någonting har hänt med lärarna på Berkeley! Dom tidigare terminerna har alltid börjat riktigt långsamt, nästan så att man börjar undra om man kommer lära sig någonting alls. Men nu är det andra bullar som gäller. Efter den första veckan så har jag fått riktigt stora läxor i alla ämnen, så jag kommer nu spendera min dag med att göra mina läxor. Nu får ni inte tro att jag är helt skruvad på något sätt, men det ska faktiskt bli skönt att komma igång med allt skolarbete nu. Då känns det som att jag faktiskt lär mig någonting, det är ju därför jag är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0