Professors are A.W.O.L.

Jag tycker det är störande när elever inte lyckas komma i tid till lektionerna, vissa dyker upp efter ca. 40 minuter, men när professorerna inte ens lyckas visa sig på lektionerna tycker jag att det går lite över gränsen!

Vaknade klockan 5.00 idag och var hur pigg och glad som hellst! Jag lyckas verkligen inte ställa om tiden så fort som jag hade velat. Skutta in i duschen, åt frukost, satt framför datorn, och debaterade länge om vad jag skulle ha på mig. När klockan var 7.00 började jag gå till tunnelbanan som går ner till downtown campuset, var ganska nervös inför dom nya lektionerna. Kom fram 30 minuter för tidigt så jag satte mig lugnt ner i klassrummet och började som vanligt att rita i anteckningsblocket. Allt eftersom tiden gick så anlände fler elever, men ingen lärare. När klockan var 8.10 (lektionen började 8.00) så gick en av eleverna för att kolla om det fanns något medelande från våran professor. Hon kom tillbaka efter några minuter och sa "she has jury duty and wont be here for the entire week!" (suck!) Aja, tänkte jag, då kan jag ju åka hem och byta om för mina kläder var för varma. Kom hem och böt om, satt vid datorn lite till och gav mig tillbaka till skolan. Väl där så satte jag mig i klassrummet med alla andra elever, träffade en klasskompis från förra terminen som jag pratade lite med, ännu en gång, ingen professor! När jag hade väntat i 30 minuter så gick jag där ifrån, arg som ett bi! bestämde mig för att betala skolavgiften medans jag väntade på nästa lektion som inte började förrens om 1 h 45 minuter. Efter 10 min hade jag betalat min avgift och var $6100 fattigare (det är så jag vill gråta). Just då var jag så arg så jag åkte hem igen. Har en känsla av att den sista läraren inte kommit heller, i alla fall så missade jag bara första lektionen om läraren nu kom dit. Det kan jag leva med. Men jag kan inte leva med att jag betalar så mycket pengar för lärare som inte kommer till lektionerna. Fruktansvärt dålig stil tycker jag!

Nu när jag väl är hemma så har jag lugnat ner mig lite. Så nu sitter jag inne med ACn på fullt ös, det är ju så varmt ute! Ska försöka ta mig ut på en promenad runt stan när det har blivit lite svalare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0