stekande värme i central park

Pew, det är så skönt att vara tillbaka i lägenheten där det finns en AC! Det är så varmt ute så att jag smäller av, och jag överdriver inte. Men även fast det är så varmt så mötte jag upp Gustav vid sjön och sedan begav vi oss till the great lawn för att få lite mer färg på våra skandinaviska kroppar. Gustav har redan fått jättefin färg, men jag på andra sidan har inte stått ut i värmen så jag är fortfarande lika blek som vanligt. När vi väl var på plats så upptäckte vi ganska snart att det fanns en massa småbarn precis brevid vårat lilla läger. Jag tyckte att barnen var ganska söta i början, tills dom började leka med bollar och fresbees och jag faktiskt fick en boll på mig. Men i varje fall så var det ganska ok. Jag stog ut längre i solen än vad jag brukar göra, och det är alltid kul att prata med Gustav. Han har en förmåga att göra mig på bra humör, han är verkligen som en solstråle som kan få vem som helst att bara le. Så vi satt och prata om skolan, vad vi ska göra efter, att vi vill fylla 21, och allt annat som händer i våra liv just nu.

Men, jag stod inte ut hur länge som helst. Efter ca två timmar så gav jag upp, började känna att jag blev som ett chips, lika krispig i huden. Ingen kul känsla, och Gustav kände nog likadant för han gjorde ingen protest med att börja röra sig därifrån. Så, nu är jag hemma i lägenheten igen och det är mycket mer behagligt här inne. Även om jag gillar värme så finns det en gräns. När man inte kan gå utanför dörren utan att känna sig illamående av den hettan som är utanför så är det inte roligt eller bekvämt längre. Det får gärna bli några grader kallare, så att man faktiskt kan gå ut utan att känna svetten rinna.

Av någon anledning så kan jag inte ladda upp bilder på min blogg idag så jag lägger upp en låt istället. Någon som kommer ihåg Gavin Degraw? En artist som jag inte la så mycket märke till när han slog igenom, men jag köpte hans första skiva för ett tag sedan och har efter det börjat gilla honom mer och mer. Jag kan verkligen rekommendera den för den går att lyssna på rakt igenom och jag gillade alla låtar med en gång! Så spring iväg och lyssna på den skivan som heter "Chariot". Den här låten är från hans senaste skiva och låten heter "In love with a girl"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0