Sverige har lyckats

Vissa svenskar har verkligen lyckats och vi kan sitta i svenska möbler, höra svensk musik, och köpa svenska kläder överallt i hela världen. Som jag nämnde i tidigare inlägg så såg jag filmen Mamma Mia i torsdags. Är det någon som kan föreställa sig hur framgångsrika ABBA var och faktiskt fortfarande är? Det är svårt att få grepp om vilket fenomen ABBA är. Sen har vi ju även många andra framgångsrika svenska band som har slagit igenom utomlands; Roxette, The Cardigans, The Hives, The Sounds, In Flames, Mando Diao med flera. Behöver jag ens nämna att H&M är enormt över hela världen? Det finns överallt och jag tror att det kommer hålla i all evig tid, för billiga och snygga kläder kommer aldrig bli omodernt. Sedan har vi ju andra kända svenska klädmärken som Cheap Monday, Acne, Fillipa K, Dagmar, J Lindeberg, Odd Molly, listan fortsätter men jag orkar inte nämna fler. Let's face it, Sverige äger! Sedan sist men även störst så har vi ju Sveriges älskade IKEA och där spenderade jag, Ebba, och Caroline dagen.

 Lite smått febrig och med en fruktansvärt igentäppt näsa tog jag mod till mig för att följa med till IKEA. Redan på vägen till tunnelbanan började jag känna mig som ett snorigt, slemmigt, svettigt, och flummigt äckel! Jag kände mig så fruktansvärt ofräsch och jag började nästan skämmas när jag mötte ett stressigt Midtown, fyllt med människor. Men jag överlevde denna trip och satte mig på bussen till IKEA. Väl där gick det bättre, efter en kort runda på övervåningen bestämde vi oss alla tre för att det var dags att äta lite. Sagt och gjort så styrde vi våra steg till restaurangen och det blev (som alltid) Svenska Köttbullar. Mums! Efter en överfylld tallrik med köttbullar och potatismos + en daimtårta så tog vi upp där vi slutade våran runda och stegade iväg mot första våningen. Vi hittade så mycket fint och våran lägenhet kommer bli så läcker när allt väl är på plats. Jag hoppas bara att jag blir frisk snart och att vårat äventyr inte förvärrade förkylningen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0