Tillbaka till verkligheten

Tänk att två veckor kan gå så fort. Det är helt makalöst! Sitter just nu och äter frukost och laddar för att åka ner till the finansial district och leta reda på Berkeley byggnaden. Jag kommer ju ha två lektioner i downtown campuset och jag har ingen aning om vart den byggnaden ligger. Kan ju vara en fördel att veta det eftersom jag har min första lektion där klockan 8.00 imorgon. Det känns nästan lite konstigt att skolan börjar igen, men samtidigt så är det bra för då får jag lite annat att tänka på. Jag känner på mig att det här kvartalet kommer bli ganska tufft för jag valde ganska tunga kurser den här gången (smart Louise!). Så här kommer mitt schema se ut detta kvartalet

Tis: 8.00 - 9.45 Oral Communication
       10.45 - 12.30 English Composition 2
       12.35 - 14.20 Manageral Accounting

Onsdag: 18.00 - 21.00 Spreadsheets and Databases

Torsdag : 8.00 - 9.45 Oral Communication
                 10.45 - 12.30 English Composition 2
                 12.35 - 14.20 Manageral Accounting
                 18.00 - 21.30 The Religious Experience

Som ni kan se så har jag ett väldigt lugnt schema och mycket ledig tid, det passar så bra nu när jag inte hade så mycket till sommarlov. Jag kommer bara gå i skolan tre dagar i veckan, och en av dom dagarna har jag bara en kvällskurs, kan det bli bättre? Nu är den enda nackdelen att tre av kurserna är ganska tunga kurser, men det går nog bra för jag har ju tid att försöka lära mig allt på!

Igår kväll bestämde jag mig för att inte lägga mig föräns klockan var 22.00, jag vill ju ställa om tiden så fort som möjligt. Det var lättare sagt än gjort. Jag laddade upp med två dvd-skivor, den ena var en coldplay konsert och den andra var Family Guy - Stewie Griffin: The untold Story. Jag började med Family Guy som jag alltid tycker är lika rolig, men jag slutade kolla efter ca. 30 minuter. Jag var helt enkelt för trött för att ens orka skratta åt alla skämt. Då är man trött för jag skrattar alltid som en galning åt den filmen. Istället så kollade jag på klipp på youtube, det är ju alltid lika roligt. Efter att ha kollat på massa olika musikvideos så kollade jag på Jonas Brothers - SOS, en låt som jag lyssnar på i hemlighet för det är ju nästan pinsamt att jag tycker den är bra. Det är ju lite fjortis musik tycker jag. Men i alla fall, det är en låt som verkligen fastnar och det gjorde den verkligen igår. Efter att ha lyssnat på den en gång så var det den enda låt som jag gick och nynnade på tills jag somnade 21.00 och det var även den låt som jag började nynna på när jag vaknade imorses. Nu börjar den faktiskt bli ganska jobbig! Så i hopp om att den kanske försvinner så laddar jag upp den här på bloggen. Hoppas ni inte möter samma öde som jag gjorde. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0