vart är Sven?

Ännu en morgon, ännu ett blogginlägg, ännu en morgon med kaffe på brandtrappan. Det är min nya morgonrutin (om jag har tid) att sitta på våran urban terasse (som våran mäklare kallade det) och dricka en kopp kaffe i lugn och ro medans jag kollar på alla andra stressa runt som idioter. Ibland kan man se riktigt roliga och konstiga människor gå förbi, vad kan vara mer roande än så när man inte har en TV? Idag så gick den dansande och sjungande damen förbi. Hon är väl ingen dam egentligen men det låter bättre att säga så. Detta är en människa som går förbi våran lägenhet lite då och då när hon går sina power walks. Det roliga är att hon dansar sig fram och sjunger när hon får en riktigt bra låt i hörlurarna. Helt makalös människa, frågan är om hon ens vet om att hon gör det, eller om hon bara bjuder på sig själv. I vilket fall som helst så har jag fruktansvärt roligt när hon dansar förbi gatan nedanför.

Men nu, för att bygga vidare på dagens titel. Vart är Sven? Sven är uteliggaren som "bor" mitt över gatan på en av bänkarna. Jag och Ebba tyckte det var så sorgligt att kalla honom för uteliggaren hela tiden så vi döpte honom till Sven, han ser helt enkelt ut som att han skulle kunna heta så. För några dagar sedan när jag satt på terassen så såg jag att två polismän tog Svens älskade spritflaska och att Sven sakna lunkade sig bort från våran gata. Det var riktigt sorgligt för Sven är ju en del av gatan här. Så länge som vi har bott här så har han varit utanför varenda eviga dag, skapat trafiktkaos när han har bett om pengar från bilister, och suttit och pratat om livets alla problem med andra gubbar som kommer och hälsar på honom ibland. Sen poliserna var här för några dagar sedan så har inte Sven kommit tillbaka, Vad har ni gjort med Sven?!  Jag ska hålla utskik efter honom och medelar om han kommer tillbaka till sin parkbänk.

Idag så har jag bara en lektion och den börjar klockan 18.00 ikväll. Spreadsheets and Databases, man ska tydligen lära sig excel och access i den här kursen. Måste gå och köpa dom böckerna ikväll eftersom det är en kvällskurs så har jag den bara en gång i veckan, och då måste vi börja direkt. Usch, jag vill inte ens tänka på vad dom böckerna kommer att kosta! Vi får se om den läraren kommer till lektionen, eller om även denna lärare skolkar som dom gjorde igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0