kaffekick

Oj oj oj, här är det plugga av. Har mitt första finals prov för veckan nu i kväll, som även är mitt näst sista prov för den här terminen. Har nu tagit en liten pluggar paus och är nu på min tredje kopp med kaffe. Ganska illa när klockan bara är tolv, och när jag bara har varit uppe i tre timmar. Men jag antar att det är så det är när man är en kaffeoman som jag är. Kaffekicken som jag väntar på har inte kickat in än, och jag är rädd för att jag har blivit imun mot allt vad koffein heter! Jag antar att det är ett tecken på att jag dricker alldeles för mycket kaffe, och jag borde väl kanske dra ner på mitt kaffebehov.

Provet som jag har ikväll är i ämnet Merchendise Planning and Buying. Ganska intressant men även ganska tröttsamt. Vi hade ett termin projekt som var inlämnat och klart förra veckan och det projektet tog verkligen musten ur mig eftersom mina gruppmedlemar var totala idioter som inte klarade av att göra någonting på egen hand. Eller ja, förutom Naomi då som klarade sin uppgift och gjorde sin del av projektet perfekt. Dom andra två som hette Charles och Yangchen klarade inte någonting på egen hand och jag var tvungen att tvinga Charles att göra något i över huvud taget! Allt slutade som vanligt med att det var jag som gjorde det mesta av projektet som innebar att jag gjorde alla uträkningar som behövde göras och det var då 70% av hela projektet. Tack hörre ni för att jag ännu en gång fick ett nervsammanbrott och var konstant arg i en vecka! Men som tur var så blev allt klart i tid och vi fick faktiskt ett A i projektet, det är så illa att folk kan åka med på vad andra presterar. Jag var så pass arg så att jag skrev en lapp till Professor Maglio (våran lärare) och berättade att dom inte gjorde någonting, och det som dom faktiskt lyckades göra var fel. Vi får väl se om det gjorde något intryck för jag tänker inte acceptera att dom får samma betyg som mig när det var jag som gjorde deras arbete. Ja, jag är en skvallerbytta, haha.

Var bara tvungen att få det ur mig för det har stört mig något enormt. Aja, snart är ju den här terminen över och då kan jag börja om på nytt med nya ämnen. Hoppas bara att det inte blir några mer grupparbeten, jag jobbar hellre solo. Då kan jag sitta hemma och dricka mitt kaffe medans jag väntar på att min inspiration till att plugga ska komma och slå mig i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0