Kultur och trygghet

Gerard Way sa en gång i en intervju att han känner sig trygg i ett hus som har många böcker. Jag är exakt likadan fast det gäller musik istället. Jag känner mig trygg och bekväm i ett hus som är fyllt med cd-skivor och vinylskivor. Just nu så är ju lägenheten i New York ganska tom när det gäller cd-skivor, och det gillar jag inte! Men samtidigt så vill jag inte köpa för många för jag ska ju få hem dom till Sverige förr eller senare. Men i alla fall, jag bygger upp min lilla samling där borta väldigt sakta men säkert. När jag kom hem till Sverige så gick jag upp till mitt rum för att pussa på min vägg och beundra mina cd-skivor. Nej, jag är inte komplett galen, jag är bara stolt över min vägg som jag faktikt har fixat till nästan själv. Ni anar inte hur länge jag tjatade för att få måla min vägg svart, men resultatet blev riktigt bra. Efter det så satte jag mig ner på golvet för att kolla igenom pappas vinyl och LP-skovor. Det var något som jag brukade göra ganska ofta när jag bodde hemma. Jag älskar känslan av att hålla i en vinylskiva, jag har en speciell favorit av pappas alla skivor och det är God save the queen med Sex Pistols. Vadå kult? Nej, nu ska jag tillbaka till mina skivor och se om det är någon som jag vill ta med tillbaka till New York. Sen så ska jag in till Skövde för att köpa en ny jacka, för det är ju så fruktansvärt kallt här! Svensk sommar när den är som allra bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0