två veckors frihet

Nu äntligen är jag klar för detta kvartal. Ni kan inte ana hur lättad jag är nu när alla prov är borta och över. Jag hade det sista provet idag och det var nog det jobbigaste jag har varit med om, i prov väg alltså. Jag tror att professor Rosenbaum var på någon galen drog när han satte ihop vårat prov, för det var 100 frågor vi skulle svara på! Fattar ni? 100 FRÅGOR! Jag kände hur paniken växte inom mig när jag kollade igenom provet som var om fingeravtryck, DNA, Revolvrar och pistolkulor, microscop, droger, och annat i dom kategorierna. Pust, som tur var så var det ju ett open book test, men när man sitter och är helt slut i huvudet efter fråga 55 så spelar det faktiskt ingen roll. Man orkar helt enkelt inte leta upp några svar, så man kryssar i det som låter bäst. Faktiskt inte helt lätt när frågan är i stil med "om du vill få reda på vilken slags drog ett blodprov innehåller, vilket test skulle du använda då?" alla fyra svaren lät lika främmande så vad gör man när man inte orkar leta upp svaret? jo man gissar.

ojoj, vilken stress, men nu är det äntligen över och mitt hela två veckor långa sommarlov är här! Ebba åker hem redan ikväll så jag ska vara själv i lägenheter för första gången sen vi flyttade in. Jag är inte van vid att vara själv längre så vi får se hur detta kommer gå. Det blir till att köpa hem glass och ta på sig mjukis byxor ikväll, sen ta en hel dag på stan imorn.

Nej, nu ska vi fira med en låt som jag tycker är riktigt bra nu för tillfället.
Weezer - pork and beans. Denna låten spelas i den här lägenheten minst en gång om dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0