Dagens kommentar

På väg till parken möttes jag av en pojke och hans mamma. Pojken var helt klart på ett strålande humör då han hoppade och skuttade fram utan någon som helst koll på varken ben eller armar. När vi nästan möttes drog mamman pojken lite närmare till sig och sa:

- Be careful so you don't kick the lady!

LADY?! what the? Vad hände? Jag är tjugo år gammal, eller snart tjugoett då jag fyller år nästa vecka, och blir kallad lady. Det är någonting som inte stämmer här. Det är kanske något som finns i familjens gener för min pappa råkade ut för samma sak när han var ca 25 år. Han och min mamma satt på sin balkong en varm försommar dag och åt glass. På gatan nedanför gick ett par skolbarn hem efter skoldagen. Det var helt klart att barnen led av värmen för mina föräldrar hörde plötsligt ett utrop från ett av barnen, "så sitter gubbj*veln och äter glass också!"  Det var tydligt att barnen hade riktat den kommentaren till just min pappa eftersom dom hade kollat i riktigt till mina föräldrars balkong då dom sa det. Nu blev jag ju i varje fall en lady. Antar att det är bättre än "be careful so you don't kick that hag!"

Nej det blir till att klä sig i rosa klänningar och ha håret uppsatt i små söta flätor framöver så att det här misstaget inte sker igen. Inte än på några år i varje fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0