Gårdagens lycka är dagens smärta

Herrejösses vilken kväll det var igår! Det var det häftigaste jag någonsin varit med om. Jag tog mig till Roseland Ballroom i tron om att jag skulle få se The Academy Is och kanske något förband. Men istället för ett förband fick jag se tre extra band som jag aldrig hört talas om och dom var RIKTIGT BRA! Först ut var Hey Monday som spelar pop/rock och hade riktigt bra utstrålning. Efter dom kom ett rockband vid namn Californa Liar. Även dom var riktigt häftiga och jag gillade alla deras låtar med en gång. Sen kom bandet We Are Kings! Jag hade faktiskt hört en låt med dom innan och dom är tydligen ganska stora här. Dom är helt klart värda att höra mer av. Sen kom så klart bandet jag stod ute i minusgrader för i en timma (!) The Academy Is. Jag kan bara säga att dom var värda varenda förfrusen tå och varenda sekund av att frysa arslet av mig.


Alla fans var helt galna och jag skulle ju såklart stå längst fram och trängas. Jag lyckades faktiskt ta mig allra längst fram med det var under TAIs sista låt. Jag måste erkänna att jag har riktigt ont i kroppen idag eftersom jag blev runtknuffad så mycket igår. Men det är det värt. För vet ni vad? Sångaren i TAI tog min hand! Han hoppade ner till publiken och i allt kaos av alla som sträckte fram sina händer så tog han MIN! Fattar ni? Han tog MIN hand! Jag var bara tvungen att se till att den informationen gick fram (haha).


En annan cool grej som hände. När We Are Kings spelade en av sina låtar kom sångaren från Boys Like Girls upp på scenen och sjöng med från ingenstans. Det finns bara ett ord som kan förklara publiken: Anarki. Han är en stor anledning till att jag har så fruktansvärt ont i halsen idag (jag skrek som en idiot) och till varför mina tår skiftar i en lätt blå färg (alla i publiken klättrade på varandra och passade på att trampa på mina tår på vägen).

Nu ska jag inte tjata så mycket mer. Ni förstår säkert att mer hände men att jag inte kan skriva ner allt. Jag ska försöka få alla klipp så snart som möjligt men mitt internet fungerar inte just nu. Men det kommer så snart som möjligt.


Lyckan var total när dom här killarna entrade scenen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0