Morgonens dilemma

Jag har kommit fram till att jag har en alldeles för skön säng! Det är helt omöjligt att komma upp ur sängen i tid för man vill bara ligga kvar under täcket och bara mysa. Så här ser en vanlig tisdag- eller torsdags-morgon ut för mig. Alarmet går av 8.45 för att jag ska ha tid till att plugga på morgonen innan min lektion. Jag snoozar till ca 9.10 eftersom jag ligger i någon slags koma och inte kan öppna ögonen. Där efter börjar jag vakna till men jag har fortfarande på min snooze i fall jag skulle somna om. Sen så ligger jag kvar i sängen, med täcket strax under ögonen och tänker ut olika sätt som jag kan slippa gå upp ur sängen på. "Om jag ringer till professor Karakas och låtsas ha fått någon influensa så kan jag ligga kvar i sängen tills jag har min kvällskurs. Nee, då måste jag ju gå ur sängen och starta datorn. Skit också!" Ja, ni fattar grejen. Jag är alltså ingen morgonmänniska!
Jag kom ju upp ur sängen till slut. Men jag skulle helst av allt bara krypa ner under täcket igen!

Jag kommer inte kunna blogga så mycket idag för jag har ett prov att plugga till. Börjar känna att familjen stress är på väg att adoptera mig.


Kommentarer
Postat av: BK-bloggen - ger igen på alla sura bloggkommentarer där ute

Jag är inte heller någon morgonmänniska egentligen. Har tyvärr ett jobb som kräver att jag skall vara på plats 06 på morgonen ett par dagar i veckan. Kan ju nämna att man inte är riktigt vaken då man stapplar in på jobbet den tiden, haha!

2008-11-18 @ 20:07:27
URL: http://bloggkommentar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0