Shopping

Idag började julklappsshoppingen. Jag tänker självklart inte berätta till vem/vilka jag har handlat till, men jag kan säga att jag har fått åtaliga utbrott på andra julklappsshoppare. Macy's kryllade av gnälliga ungar, arga gubbar, och tanter som bara var i vägen. Efter det bar det av till Times Square där det var ännu mer människor. När dagens julklappar var inhandlade var jag tvungen att besöka Virgin Megastore för att koppla av lite. Det slutade självklart med två skivinköp. Första var Oasis nya skiva Dig out your soul som jag lyssnar på precis just nu. Den andra var Punk goes Pop en samlingsskiva med punk/rock band som gjort covers på olika poplåtar. Nu sitter jag hemma och är riktigt nöjd över mina inköp. Punk goes Pop har jag velat ha sedan sommaren 2006 (!) alltså var det på tiden att jag köpte den. Det som är ännu bättre är att den var på rea idag. Kan det bli bättre?

Man hör en ny sida av Oasis på den här skivan. Inte riktigt det sound som
,i varje fall jag, är van vid. Men det är fortfarande en bra skiva!


Bild lånad från: http://tube.hk/

En skiva där man kan höra Yellowcard, Rufio, Thrice, med flera göra covers
på kända pop låtar. Vill ni höra "Baby one more time" "Everywhere" "Heaven
is a place on earth" och liknande låtar i en rockigare version är det här en
bra skiva att lyssna på.

Bild lånad från: Http://fearless.merchnow.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0