Dagens Plåga

Den här dagen har varit bland dom jobbigaste i hela mitt liv! Jag vaknade ca 5.10 i morses av att mitt öga kliade och gjorde ont. Efter ett tag bestämde jag mig för att gå på toan och se mig i spegel "det kanske bara är något i ögat" tänkte jag.  När jag hade vant mig vid lampan (vilket tog ett tag) och såg min egen spegelbild fick jag en chock! Mitt öga var helt igensvullet och rött. I panik tog jag genast ut en isbit ur frysen för att kyla ner ögat och på så sätt få ner svullnaden lite. När jag hade stått med is på i en halvtimma utan resultat bestämde jag mig för att ringa mamma. Med gråten i halsen och frustrationsnivån på max fick jag tag på mamma för att fråga om råd. Vi kom fram till att det inte fanns något jag kunde göra klockan 5.45 på morgonen utan att jag helt enkelt var tvungen att gå till skolan med ett igensvullet öga.

Här är ett typisk fras som mamma sa för att göra mig lite gladare.
Jag: mamma, jag kan inte gå till skolan så här! Jag ser ju ut som Quasimodo från ringaren i notre dame! Jag har en puckel på ryggen och nu har jag ett igensvullet öga också!!
Mamma: du har inte alls någon puckel på ryggen.. men tänk positivt.. nu behöver du ju inte köpa någon kostym till halloween!
Jag.
tack mamma! men jag vill inte vara Quasimodo på halloween.


När Ebba vaknade ca. två timmar senare konstaterade hon att det var ett myggbett. Hon hade själv fått ett myggbett i pannan så hon hade nog inte heller en sån bra start på dagen.

Jag gick faktiskt till skolan idag. Jag hade såklart skippat hela dagen och det hade varit möjligt, men jag hade ett prov idag i fashion forecasting så jag hade inget val. Hela lektionen spenderade jag med att dra för håret framför ögat och att diskret hålla handen över så att så få som möjligt skulle se denna hemska syn.


Jag kan ju lugnt säga att jag har lärt mig något idag. Myggor är onda, hemska, och avskyvärda varelser som borde utplånas från jordens yta!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaa, din tur att få den på ögat med och sjysst sagt av Elisabeth hahah, så roligt

2008-10-29 @ 17:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0