Halloween för hela slanten

Jag har nog aldrig sett så många pumpor på vägen till Central Park. Amerikanarna vet hur man ska pynta..mycket! Husfasaderna täcks av spindelväv, pumpor, döskallar, och spöken och än så länge verkar ingen veta vart pyntbromsen finns.

I och för sig är "stadsborna" bättre än invånarna i White Plains, NY där jag spenderade min förra Halloween. Där var vissa hus täckta av halm, pyntade med gräsligt fula plast spöken och häxor, och självklart omvirade av oranga pumpalampor. Det var helt gräsligt och jag tvivlar på att en enda halloween-ande känner sig smickrad av detta överdrivna pynt.

Aja, jag antar att det är så man firar högtider i detta land. Det ska vara extra mycket av allt, annars firar man inte på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0