Livet i en isbox

Jag fryser! Det finns just nu ingen som helst värme i lägenheten och det är höst, alltså kallt utomhus. Nödlösningen just nu är många lager kläder, värmeljus, och en varm kopp kaffe eller te i närheten. Igårkväll var det riktigt hemskt. Det var så kallt att Ebba gick runt i ett par vinterstövlar inomhus! Själv satt jag och huttra med två lager tröjor, Jeans, två par strumpor, benvärmare, och en scarf.

Idag är det minst lika kallt men jag har tagit en lång varm dusch för att kunna fly undan kylan en stund. Det värsta är att den varma känslan i kroppen börjar försvinna så nu vet jag inte riktigt hur jag ska få upp värmen igen. Ska jag lägga mig på golvet och göra sit-ups för att få upp värmen? Jag funderar nästan på att börja baka muffins enbart för att kunna använda ungen och på så sätt få lite värme i lägenheten. Det blir till att försöka få tag på våran superintendent för att be någon slå på värmen i det här huset! För att vara helt ärlig så har jag nästan glömt bort hur varmt och äckligt det var i sommras(!) Vem trodde att det skulle vara möjligt?!

Just nu krävs värmeljus, även om det är på ljusa da´n
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0