Hemsk söndag

Vilken helg! En galen lördag som resulterade i en hemsk söndag.

Jag antar att ni vet vad jag menar, men jag förklarar ändå. Allt började helt lugnt med att jag åkte hem till Anastasiia för att kolla in hennes nya lägenhet, och för att sedan gå ut och dricka lite. Efter en kort visit i hennes lägenhet, som är riktigt snygg by the way, började vi gå Park Ave ner och bestämde oss då för att äta lite sushi. Så blev det, och vi hamnade i en sushirestaurang vid Park Ave och 18th street. Riktigt god sushi och starka drinkar(!). Låt mig bara säga att Anastasiia som är från Ukraina har en extremt hög tolerans mot alkohol (!) något som jag inte har, och som jag verkar glömma varje gång jag träffar henne. I alla fall, efter två drinkar, lite sushi, och mycket roligt prat om vad vi har gjort över sommaren, bestämde vi oss för att dra vidare till coffee shopUnion square. Så blev det, och Anastasiias kompis som stod i baren blandade till ännu starkare drinkar! Vi spenderade resten av kvällen där och när klockan var 4.00 stängde Coffee Shop och det var bara till att haffa en taxi och ta sig hem.


En gammal bild, men här är jag och Anastasiia.

När jag vaknade på söndagen slogs jag av en baksmälla som hade fått Supermannen att be om nåd! Jag vaknade första gången vid 11 och insåg ganska snart att det var lika bra att somna om. Men innan jag lyckades somna låg jag och tänkte "varför?" ett tag; Varför tog jag dom sista drinkarna?, varför lär jag mig aldrig att inte dricka lika mycket som Anastasiia?, Varför gick jag ens ut?, Varför vaknade jag?. Ja ni förstår, efter en stund lyckades jag somna om och jag vaknade sedan vid två. Hela dagen gick åt till att tycka synd om mig själv och till att kolla på film, så det blev inte så mycket pluggande gjort. Något som jag måste ta hand om idag istället.


Imorn har jag mitt final exam i Accounting och jag börjar bli riktigt nervös! Det blir till att plugga som en galning och bara hoppas på det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0