Livet som turist

Oh my, vad seg jag är idag!

Har spenderat dom senaste dagarna med att gå runt hela Manhattan och det börjar kännas i rygg och fötter. Pontus kom till New York i torsdags och det är riktigt roligt att ha honom här. Nu lever vi turistlivet till max (förutom idag).

Gårdagen spenderades i central park där man kan gå runt i evigheters evigheter. Efter några timmar i parken mötte vi en "poet" som gärna ville läsa upp sina verk för oss, men mot betalning såklart(!). Både jag och Pontus tyckte väl att det skulle vara ok att låta denna människan läsa upp några dikter, som var helt ok by the way, men efter ett tag märktes det hur snål denna människan var. När dikterna var upplästa ville killen ha 5 dollar minst för sina dikter, och 5 extra om vi skulle ta en bild (!). Där vägrade jag och sa något i stil med att det var konstigt att han kunde ta betalt för sina bilder. Han sa då att det var för att han skulle publicera en bok och att bilder på honom kunde bli värda mycket pengar (yeah right!). Efter lite tjat gick han med på en gratisbild, men han var inte glad, men who cares?

Idag blir det en slappardag. Himlen är grå, kroppen är öm, och hjärnan känns som en tvättsvamp. Det enda som står på dagens schema är att köpa en ljudsladd till ett par högtalare Pontus hade med sig, och att hitta någon bra film vi kan kolla på ikväll. En sån här dag behövs för mig känner jag. Är ju inte direkt van vid att springa runt så här.

Som ni kanske förstår kommer jag inte kunna uppdatera min blogg lika mycket nu, men med nästa blogginlägg kommer några bilder.

Ha det så bra så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0