One class down, three more to go

Har precis kommit hem från dagens första lektion, Oral Communications. Som ni säkert vet hade jag mitt final speech idag och jag är så glad att det äntligen är över! Talet gick bra, och jag tror att mitt budskap gick fram. Det är väl det som är det viktigaste. Professorn gav mig även massa komplimanger för min powerpoint, så förhoppningsvis blir det lite extra poäng på den.

Idag var det fyra presentationer och jag tycker att alla hade bra budskap. Den första var om vilka skador man kan få av hörlurar; det andra (mitt tal) handlade om varför man ska dra ner på sitt läskdrickande; det tredje var om varför man ska spela tv-spel(!) ; och det sista var om varför dansterapi är den bästa terapin. Jag har verkligen lärt mig en hel del idag. Det bästa är att nu är jag helt klar i den kursen! Det enda jag behöver göra nu är att gå på lektionerna och lyssna på andras tal.

Den här känslan är det som får mig att överleva finals week. Känslan av att man har klarat av det och att kursen är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0