Sju år sedan attacken..

..och det har samlats mängder av människor vid ground zero!

Som jag sa i mitt förra inlägg, begav jag mig till ground zero direkt efter min första lektion. Det var med en klump i magen som jag gick runt samlingsplatsen där människor från världens alla kanter stod samlade. Själva området ground zero var självklart avspärrat så att inga bilar kunde passera. Men det gör väl inte så mycket, för man ser inte så mycket av själva platsen ändå. Jag har besökt platsen förut, och självklart har jag blivit berörd av att se det totala kaoset. Men, idag var det en helt annan känsla i luften. Luften var laddad, och för första gången har det gått upp för mig hur känslosam den här dagen måste vara för USA. Det är svårt för mig som inte var här 11:e September 2001 att förstå exakt hur alla påverkades, men att se alla människor samlas för att hedra och minnas de som gick bort under attacken är, för mig, tröstande på något vis. Det betyder att människor fortfarande bryr sig, och att ingen har glömt.

Jag har hört att både Obama och McCain ska hålla tal vid Ground Zero idag, det ska bli intressant att höra vad dom har att säga.


Här är några bilder jag tog under min tur till Ground Zero
Folk börjar tröttna på att inget händer

Folk stod uppradade utanför st:pauls katedral   Ett hav av människor   St: Pauls katedral där en minnestund hålls idag

Kommentarer
Postat av: Töfta

Heej! De va längesedan hörre du! Här är allt bara bra. Hur är allt med dig?

2008-09-11 @ 17:40:25
URL: http://annatofta.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-11 @ 17:42:05
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0