Stress

Idag har jag gått omkring med mina stressnerver utanpå skinnet. Mitt final speech är redan här och ikväll får jag reda på om jag ska presentera imorn eller inte. Grejen är att jag inte är klar med mitt tal än och en lätt hopplös känsla har bosatt sig i min hjärna. Det är ju bara att skriva talet, men jag har verkligen någon slags mental block just nu och det går inte att formulera en enda mening till mitt tal. Det känns helt omöjligt. Jag hoppas verkligen att jag inte behöver presentera imorgon för jag vet inte vart jag ska ta vägen. Nu har jag spenderat ca. 40 minuter framför datorn och kollat massa strunt som jag absolut inte har tid med. Jag har kollat facebook, myspace, youtube, bilddagboken, youtube, aftonbladet, myspace, osv.

Jag skulle vilja forska i varför man får en mental block i stressande stunder. Det skulle vara intressant att veta, men det bästa skulle vara att hitta något sätt att komma runt denna block. Jag måste ju skriva ett tal, men jag hinner inte ens sätta min penna mot mitt papper utan att jag lägger ifrån mig pennan igen. Helt sjukt.

Aja, snart är ju den här terminen slut och då blir det en veckas lov. Det ska bli så skönt att kunna koppla bort skolan ett tag och lugna ner mig lite. Jag har en känsla av att det kommer behövas inför nästa kvartal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0