Top of the morning to ya

Klockan är snart halv sju och jag har en lektion i oral communications klockan åtta. Det är så skönt att jag inte behöver göra något i den kursen längre. Planerar att ta med mig min stora röda on-the-go mugg fylld med kaffe och bara mysa i klassrummet medans andra ger sina final speeches.

Just det ja, kom precis på att vi alla verkar leva fortfarande. Får väl gratulera media som ännu en gång lyckats skrämma upp allmänheten, antar att det var det som var meningen. Jag är helt säker på att media blåste upp hela "domes day" tills det inte låg så mycket sanning i det längre, det har ju hänt förr. Men det är väl därför man köper tidningar, lyssnar på radio, och kollar på tv; man vill ha lite spänning i vardagen.

Förutom att vi verkar leva denna underbara morgon så är det 11 september idag. Eftersom jag har min lektion väldigt nära world trade center, planerar jag att gå dit efter lektionen och försöka ta några kort som jag kan lägga upp här på bloggen. Jag kan inte förstå att det har gått sju år redan, är det bara jag som tycker att tiden har gått fort sedan attacken?


Bilden är lånad från http://freethoughts.org/archives/9-11-n.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0