Singing in the rain?

Knappast. Jag gick mest och tyckte synd om mig själv på vägen från skolan. Aldrig har vägen från tunnelbanan kännts så lång som den gjorde idag. Det var snöslask överallt, och varenda korsning var som en insjö.

Så här såg det ut när jag gick hem.


När det är sånt väder finns det bara en sak som känns rätt att göra. Kura ner sig i soffan med en kopp te, kolla ut igenom fönstret och tänka "stackars satar som måste gå runt i det här vädret". Jag kom ganska långt i Matilde igår och jag ska sattsa på att läsa ut den idag.

Finns det något mysigare än att kura ner sig i soffan under en filt med en bra bok och en kopp te?


Ibland är det skönt att bara inte göra något alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0