Turistveckan

Pew, det har inte blivit av att jag har bloggat för jag har helt enkelt inte haft tid. Nu har Johanna och Matilda åkt hem igen så nu är det dags för en liten sammanfattning av vad vi har haft för oss.

Eftersom varken Johanna eller Matilda hade varit i New York tidigare så blev det såklart besök på lite turiststämplade ställen, såsom Brooklyn bridge, Ground Zero, Times Square, The Museum of National History, och så vidare. Det som jag tyckte var roligast var, helt klart, Madame Tussaude. Förutom alla vaxdockor fanns även Hall of Horrors och en 4D bio. För er som inte vet vad en 4D bio är så kommer här en lite förklaring. Man får sätta sig i biografen med extremt fula 3D glasögon (förstår verkligen inte varför dom måste vara så fula). När filmen var igång, och man såg allt i 3D så fanns en till effekt. Filmen var om världen under vattenytan, så när t ex en undervattensorm simmade runt en, var det något i stolen som petade till en i ryggen och man trodde nästan att det var en orm eller fisk som nuddade en. Under filmens gång började det även fläkta i salongen, man fick även vatten sprutat i ansiktet, och en vindpust i nacken. Det skulle inte förvåna mig om vanliga biografen kommer köra med samma koncept i framtiden.


Brangelina var inte så lika orginalen tycker jag.



Dockan på Johnny Depp var ruggigt lik!


Men, vi har ju gjort mer än att kolla på vaxdockor. Det har blivit en hel del shopping, och vi har ätit ute varje kväll. Det har helt enkelt varit en riktigt rolig och mysig vecka med mina skövdetjejer.

Veckans roligaste händelser och kommentarer:

* Vi var precis klara med våran middag på en Indisk restaurang. Matilda och Johanna var redan redo och gå när jag, som fortfarande satt på stolen, lutade mig ner för att ta upp väskan. Men istället för att lugnt ta upp väskan, föll jag och stolen ner på golvet. Ytterst pinsamt när två i personalen sprang fram för att kolla om jag mådde bra (eller om jag skulle stämma dom).

* På vägen till tunnelbanan i china town. Matilda förundras över alla försäljare och säger "Alltså det känns som att man är utomlands". Jag och Johanna svarar då skrattandes "Du ÄR utomlands!"

* Matilda slår till Johanna på benet av okänd anledning. Johanna skriker då "AJ, jag har känslor där!"

* Sista kvällen hade vi middag tillsammans med Ebba, Gustav, och Anastasiia. Gustav kom då med den här theorin om vem som egentligen ska betala för drinkarna. "Everybody knows that the taller guy pays for the drinks!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0